Veelgestelde vragen

Worden de werkzaamheden 'wit' verricht?

Ja, de huishoudelijke hulpen gaan werken via de 'regeling dienstverlening aan huis'. Deze regeling is in 2007 in het leven geroepen om de markt voor persoonlijke dienstverlening te stimuleren. Wanneer u een hulp heeft die maximaal drie dagen per week bij u werkt, dan heeft u als opdrachtgever geen administratieve taken. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Rijksoverheid.

Wat is een gescreende hulp?

Een gescreende hulp wordt bij ons op twee momenten gescreend:

- Moment van inschrijving

Per huishoudelijke hulp die zich bij ons inschrijft wordt bepaald of hij/zij wordt toegelaten in onze database. Hierbij kijken wij naar hun motivatie en werkervaring.

- Intakegesprek

Bij het intakegesprek worden eerdere werkervaring besproken en de motivatie, daarnaast worden de gegevens gecontroleerd en leggen wij onze werkwijze uit.

Kan ik mijn eigen hulp via HD huishoudelijke hulp laten werken?

Dat is zeker mogelijk. De betreffende huishoudelijke hulp zal zich ook in moeten schrijven bij HD huishoudelijke hulp

In het systeem kunnen we u en uw huishoudelijke hulp aan elkaar koppelen, zodat hij/zij de gewerkte uren via ons kan registreren. Maandelijks ontvangt u een factuur van de gewerkte uren. 

De voordelen zijn: 
- De huishoudelijke hulp werkt ‘wit’ via de regeling ‘dienstverlening aan huis’ 
- De administratie is geregeld. 
- Als de huishoudelijke hulp stopt kunnen we op zoek naar een nieuwe hulp 
- De huishoudelijke hulp ontvangt maandelijks een maandoverzicht en jaarlijks een jaaropgave  

Wat gebeurt er als mijn huishoudelijke hulp ziek is?

Wanneer de hulp ziek is, maakt u een nieuwe afspraak met de huishoudelijke hulp. U betaalt alleen voor de daadwerkelijk gewerkte uren. Mocht uw hulp langdurig ziek zijn dan proberen wij een vervangende hulp voor u te zoeken.

Hoe werkt de betaling aan de huishoudelijke hulp?

U ontvangt aan het einde van elke maand een factuur met de uren  huishoudelijke hulp. Dit verschuldigde bedrag maakt u per bank over naar ons. Wij zorgen daarna voor de uitbetaling van de huishoudelijke hulp.

Wat als de huishoudelijke hulp niet bevalt tijden de kennismaking? 

Indien de kennismaking niet bevalt, dan kunt u dit aan ons melden. Wij kunnen dan onmiddellijk voor u op zoek gaan naar een nieuwe huishoudelijke hulp.

Diensten

Huishoudelijke hulp

Eenmalige schoonmaak

Zakelijk

Contact

HD huishoudelijke hulp

Graaf Wernerstraat 20
5473 CE Heeswijk